Gadżety reklamowe to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na działania marketingowe. Swoją sławę zawdzięczają z pewnością wysokiej skuteczności. Jest to niekonwencjonalne rozwiązanie, które z pewnością przynosi więcej korzyści niż reklama w postaci suchych faktów. Skąd wziął się ten pomysł i jakie daje korzyści firmie?
Czym są gadżety reklamowe i co dają firmie?
Są to niewielkich rozmiarów przedmioty, takie jak kubki, długopisy, smycze, czy kalendarze, na których umieszcza się najczęściej logo firmy. Rozdawane są kontrahentom w formie podarunku. Dla firmy mają one ogromne znaczenie. Jest to rodzaj nieszablonowej reklamy, która przynosi zaskakujące efekty. Budują one również pozytywny wizerunek firmy oraz dobre relacje z klientami. Oprócz działań w internecie są najskuteczniejszym nośnikiem reklamy.
Skąd wziął się pomysł — krótka historia
Działania reklamowe podejmowane były już w starożytności. Władcy zlecali wykonanie swojej podobizny na przedmiotach. Miały one na celu pokazać, do kogo należy dany budynek czy terytorium. Jednak za narodziny gadżetów reklamowych uznaje się XVIII wiek, kiedy George Washington wykorzystał przypinkę z brązu, aby zareklamować swoją reelekcję w kampanii. Drukowanie hasła reklamowego na przedmiotach zapoczątkował natomiast Jasper Meek w XIX w. Wpadł ona na pomysł, aby umieścić hasła promujące daną firmę na torbach, w których dzieci nosiły książki do szkoły. Po tym wydarzeniu branża gadżetów reklamowych zaczęła szybko się rozwijać. https://www.gadzetyreklamowe.pl/