Komentarze w sieci, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, są jednym z najważniejszych czynników, mających wpływ na decyzje zakupowe. Opinie traktowane są jako wiarygodne źródło informacji, które popycha lub wręcz zniechęca do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa. Satysfakcja klienta jest bardzo ważna, ponieważ często to od niej zależy, czy konsument pozostawi po sobie ślad w Internecie w postaci rekomendacji.
Częstym problemem jest fakt, że pozytywne opinie Google pojawiają się znacznie rzadziej niż te mniej przychylne. Dzieje się tak najczęściej z dwóch powodów – albo firma nie spełnia podstawowych oczekiwań konsumenta, albo nie zachęca do wystawiania rekomendacji, pomimo wysokojakościowych usług. Jeśli chodzi o drugi powód – to całkiem normalne! Prędzej wypowie się osoba wyjątkowo niezadowolona z oferty niż ta, której spełniono podstawowe oczekiwania.
Człowiek woli dzielić się frustracjami, ponieważ wywołują więcej emocji. Pytanie więc brzmi, co zrobić, by zdobyć pozytywne opinie Google? To proste! W wielu przypadkach wystarczy zachęcić klienta, np. w formie zniżki na kolejne zakupy. Przychylne opinie pojawiają się wtedy znacznie częściej. Biorąc pod uwagę zadowolenie konsumentów, bardzo ważne jest systematyczne poznawanie ich zróżnicowanych potrzeb. Jak to zrobić? Mierząc poziom ich zadowolenia.
Najłatwiej tego dokonać za pomocą formularza ankiety, który za pomocą pozostawionych przez usługobiorców odpowiedzi zobrazuje wizerunek firmy. Tym sposobem zostanie zmierzona również satysfakcja klienta, dając szansę na poznanie bardziej szczegółowych ocen oraz stanowisk osób z zewnątrz względem przedsiębiorstwa. Dla właściciela lub osoby zarządzającej powinien być to jeden z najważniejszych etapów budowania silnej, rozpoznawalnej i chętnie wybieranej marki.
Pozytywne opinie Google skłaniają użytkowników do ostatecznego wyboru firmy. Wspomóc ten proces może nowatorska platforma Fixback, która została stworzona do pozyskiwania, filtrowania oraz natychmiastowego reagowania na komentarze o produktach i usługach firmy. Przychylne recenzje za pośrednictwem aplikacji zostają przekierowane na wybrane social media, w tym Google. Dodatkowo zostaje zmierzona satysfakcja klienta, dając możliwość na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb odbiorców.